تهران، لاله زار جنوبی، مجتمع تجاری بوشهری، طبقه دوم، پلاک 5

۱۰ ۲۰ ۵۳ ۳۳ - ۰۲۱

۲۰ ۱۰ ۵۳ ۳۳ - ۰۲۱

۲۳۹ ۶۶ ۶۸ ۰۹۱۲

سیلیکاژل آبی - سیلیکاژل

تفاوت های سیلیکاژل آبی و سیلیکاژل نارنجی ۳۰

تفاوت های سیلیکاژل آبی و سیلیکاژل نارنجی

رطوبت و تراکم باعث رشد کپک می شود و ممکن است به هر کالایی آسیب برساند، سیلیکاژل (سیلیکاژل آبی ،نارنجی و سفید) در کنار تمامی محصولاتی که در معرض آسیب رطوبت و بخار آب هستند استفاده می شود. سیلیکاژل از اثرگذاری رطوبت جلوگیری می کند، کالاها را در برابر زنگ زدگی مقاوم می کند و به عنوان یک پاک کننده هوا برای جلوگیری از رطوبت در هوا و همچنین حامل کاتالیزور و کاهنده آب برای ترکیبات آلی استفاده می شود.

بسته های سیلیکاژل ممکن است کوچک به نظر برسند، اما بسته بندی آن ها بسیار قوی و کاربردی است. رطوبت گیر در مقایسه با سایر رطوبت گیرها می تواند تا ۴۰ درصد از وزن خود آب جذب کند. این یکی از دلایلی است که بسته های رطوبت گیر کاربردهای متعددی در صنایع مختلف از جمله مواد غذایی، الکترونیک، لوازم آرایشی، محصولات دارویی و پوشاک دارند. انواع رطوبت گیرها در اشکال نامنظم (پرک)، کروی (گرانول) و پودری تولید می شوند که با توجه به کاربردشان، مورد استفاده قرار میگیرند؛ رطوبت گیرها همچنین در اشکال کپسولی (قوطی)، کیسه ای و کاغذی نیز ارائه می شوند. نوع دیگر دسته بندی سیلیکاژل بر اساس رنگ آنها می باشد که در سه گروه سفید (شفاف)، آبی و نارنجی موجود هستند.

سیلیکاژل دارای نشانگر

سیلیکاژل در حالت طبیعی بدون رنگ بوده و در صورت جذب رطوبت نیز هیچ تغییری نمی کند، در این حالت تعیین سطح اشباع ژل سیلیکا دشوار می باشد اما نشانگرها (اندیکاتور ها indicator ) این امکان را فراهم کرده اند. به طور کلی دو نوع سیلیکاژل وجود دارد که برای مصارف صنعتی و غیره تولید می شوند، ژل های دارای نشانگر اشباع رطوبت و ژل های بدون نشانگر.

با افزودن مواد نشانگر به سیلیکاژل، مواد رطوبت گیر با جذب رطوبت بیشتر، به آرامی تغییر رنگ می دهد و تعیین سطح اشباع را با بررسی ژل های سیلیس ممکن می سازد. این ویژگی باعث می شود سیلیکاژل برای از بین بردن رطوبت هوا و گازها به خصوص در شرایط حساس ایده آل باشد. این نشانگرها همچنین یک روش تشخیص سریع را ارائه می کند که به کاربران امکان می دهد به سرعت تشخیص دهند که چه زمانی ماده رطوبت گیر باید احیاء یا جایگزین شود. رطوبت گیرهای سفید یا بدون نشانگر چنین امکانی را ندارند و در صورت جذب رطوبت بدون تغییر باقی می مانند و هنگام ارزیابی میزان رطوبت جذب شده توسط آنها، دشواری بسیاری ایجاد می کنند.

تفاوت های سیلیکاژل نارنجی و سیلیکاژل آبی

در حال حاضر دو نوع رطوبت گیر دارای نشانگر وجود دارد؛ سیلیکاژل دارای نشانگر نارنجی و نشانگر آبی. رطوبت گیر به خودی خود ماده ای غیر سمی می باشد که با مواد مجاور واکنش شیمیایی نیز ندارد؛ اما زمانی که با موادی مانند نشانگرها ترکیب می شود ممکن خواص این مواد را بگیرد. البته لازم به ذکر است که همه رطوبت گیرها در بسته های رطوبت گیر ایزوله قرار دارند و قرارگیری آنها در کنار کالاها یا تماس دست با این بسته هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. خشک کننده های رطوبت گیر در صنایع مختلفی از جمله الکترونیک، انتشارات، حمل و نقل، انبار داری، نیروگاه ها، نساجی و بسیاری دیگر کاربرد دارند و مهمترین آنها که بسیاری از افراد نیز مشاهده کرده اند در صنایع مواد غذایی، صنعت بسته بندی و دارویی و آزمایشگاه می باشد.

سیلیکاژل های دارای نشانگر نسبت به سایرین قابلیت جذب کمتری ندارند اما با توجه به رنگ رطوبت گیرها می توان تشخیص داد که رطوبت گیر کاملاً رطوبت را جذب کرده است یا خیر. رطوبت گیرهای آبی و نارنجی تفاوت هایی با هم دارند که برای کمک به تشخیص آنها، خواص و کاربردهای هر نوع را در ادامه مورد بحث قرار داده ایم.

به منظور دریافت مشاوره و یا خرید فروش سیلیکاژل می توانید با همکاران خود در ترانسکاران با شماره های ۳۳۵۳۱۰۲۰-۰۲۱ و ۳۳۵۳۲۰۱۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

سیلیکاژل نارنجی گرانول - پرک - پودر

سیلیکاژل نارنجی

سیلیکاژل با نشانگر نارنجی (متمایل به زرد) با ترکیب با متیل ویولت بدست می آید که پس از اشباع شدن از رطوبت تا حدود ۱۵ درصد وزنی، به رنگ سبز تبدیل می شود. نوع دیگری از سیلیکاژل نارنجی نیز وجود دارد که پس از جذب رطوبت بی رنگ می شود؛ احیاء کردن رطوبت گیرها باعث می شود که این نوع خشک کننده مجدداً به رنگ نارنجی تبدیل شود. رطوبت گیر نارنجی یک ماده رطوبت گیر غیر سمی و بدون آلودگی است که آسیب های بسیار کمتری به محیط زیست وارد می کند. گفتنی است، با اینکه رطوبت گیر نارنجی غیرسمی است، اما نباید در تماس مستقیم با محصولاتی که برای مصرف خوراکی در نظر گرفته شده اند، مانند مواد غذایی و دارویی استفاده شود.

مزایای استفاده از رطوبت گیر نارنجی

سیلیکاژل دارای نشانگر نارنجی با الزامات اتحادیه اروپا مطابقت دارد و به همین دلیل کاربردهای آن بسیار زیاد است، از جمله در انواع صنایع مانند تنفس ترانسفورماتور و خشک کن هوای فشرده و همچنین برای محافظت از کالاهای بسته بندی شده غیر مصرفی و همچنین نگهداری و خشک کردن گل ها با استفاده از سیلیکاژل. رطوبت گیر نارنجی ظرفیت جذب بالایی دارد و رطوبت را حتی در دمای بالای ۶۵ درجه سانتیگراد از بین می برد، با این حال بهتر است در دمای اتاق (۲۱-۳۲ درجه سانتیگراد) استفاده شود تا بهترین عملکرد را ارائه دهد.

سیلیکاژل نارنجی گرانول - پرک - پودر

سیلیکاژل آبی

سیلیکاژل دارای نشانگر آبی به شکل گرانول، پرک و پودری موجود است که با کلرید کبالت (یک نمک فلز سنگین) غلیظ ترکیب شده است. کلرید کبالت زمانی که خشک باشد رنگ آبی تیره ای دارد در نتیجه رطوبت گیر آغشته به این ماده نیز رنگ آبی به خود میگیرد و با اشباع شدن از رطوبت به رنگ صورتی تبدیل می شود. سیلیکاژل آبی را می توان در بسیاری از موارد کاربردی استفاده کرد، اما به دلیل افزودن نشانگر رطوبت (کلرید کبالت که ماده ای سمی است)، نباید آن را در تماس مستقیم با محصولات در نظر گرفته شده برای مصرف خوراکی، مانند مواد غذایی یا دارویی استفاده کرد.

مزایای استفاده

در حالی که هر دو نوع سیلیکاژل های دارای نشانگر استانداردهای عملکردی یکسانی دارند، این سیلیکاژل قیمت کمتری نسبت به سیلیکاژل نارنجی دارد. 

سیلیکاژل آبی گرانول - پرک - پودر

30 دیدگاه

  1. سیلیکاژل ها در چه دمای بیشتر کار میکنند و اینکه بی خطر هستند؟

    1. سلام و وقت بخیر
      درجه حرارت محیط در نحوه عملکرد سیلیکاژل تاثیری ندارد.

  2. روز خوش سیلیکاژل ها رو میشه در هرجایی استفاده کرد؟

    1. سلام و وقت بخیر
      سیلیکاژل نبایستی در ارتباط مستقیم با مایعات باشد.

  3. با سلام درصنایع نفت و همچنین در صنایع پتروشیمی از سیلیکاژل برای جذب رطوبت هوا جذب co2 هوا و همچنین جذب استیلن هوای مایع شده کاربرد فراوانی دارد

    1. سلام و وقت بخیر
      صنایع پتروشیمی و نفت از صنایع پرمصرف سیلیکاژل هستند.

  4. خسته نباشید هرچی از خوبی سایتتون بگم کم گفتم خیلی سال که از شما خرید میکنم با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت

    1. سلام و وقت بخیر
      سپاسگزارم.

  5. سلام و درود نیاز به سلیکاژل با قدرت جذب بالای آب دارم اگه دارید لطف کنید ممنون

    1. سلام و وقت بخیر
      جذب آب با جذب رطوبت متفاوت است. برای رفع ابهام با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  6. سیلیکاژل به عنوان یک ابزار حفاظت برای کنترل رطوبت نسبی در نمایشگاه ها،کتابخانه ها و موزه ها استفاده ها استفاده می شود

  7. این ماده ساختار ثابتی از خود داره که می‌تواند معادل چهل درصد وزن خود رطوبت جذب کند و نامحلول درآب هست.

  8. چطور میتونم سفارش بدم و اینکه بسته بندی و ساشه هم انجام میدید؟

    1. سلام و ارادت
      سیلیکاژل به صورت بسته های ۲۵ کیلو گرمی ارائه می شود. بنا به درخواست مشتری امکان ارائه بصورت بسته های گرمی از ۱ تا ۱۰۰۰ گرم نیز وجود دارد.

  9. سلام ببخشید چندتا دونه تو ظرف گل خشک بزاریم کافیه ؟یا حتما باید گل داخلش غوطه ور بشه؟

    1. سلام و وقت بخیر
      به صورت ساشه استفده شود بهتر است.

  10. سلام طرز استفاده از این محصول رو میگید و چندبار قابل استفاده هست و قیمتش رو هم بگید ممنون

  11. خیلی جالب بودسلیکاژل های که ازتون تهیه کردم دستتون دردنکنه خیلی عالی بود گلهامو بدون تغییررنگ و با حفظ شکل ظاهری خشک کرد

  12. وقتتون بخیر ببخشید یک سوال داشتم من الان این سیلیکاژل های که گرفتم از کجا باید بفهمم که کارایی خودش رو از دست داده و اشباه شده؟

    1. سلام و وقت بخیر
      اگر سیلیکاژل آبی و نارنجی باشد تغییر رنگ آن و میزان تغییر رنگ نشانگر میزان اشبا شدن سیلیکاژل می باشد. اگر سیلیکاژل سفید باشد تصویر آن را برای ما ارسال بفرمایید تا خدمت شما اعلام شود.

  13. با سلام و خسته نباشید خواستم تشکر کنم از شما سلیکاژل های که سفارش داده بودم رسید دقیقا همونای که سفارش داده بودم و حتی بهتر از تصور خیلی با کیفیت و عالی هستن

  14. سلام و عرض ادب سیلیکاژل ها بسیار پرکاربرد و موثر هستند سیلیکاژل ها رطوبت نا خواسته مثل عرق را هم جذب میکنندو هرگونه بوی بدی رو هم از بین میبرند

  15. سلام خواستم بگم از سیلیکاژل ها برای ترد نگهداشتن برخی از محصولات غذایی هم کاربرد بسیاری داره مثل نان و…

  16. سلام وقت بخیر خیلی ممنونم بابت محصول عالی و بی نظرتون همیشه از سیلیکاژل های شما استفاده میکنم و راضی هستم جنس خوب و با کیفیتی دارن قیمتشون هم خیلی مناسب هست

    داوود نوشاد
  17. سلام وقتتون بخیر من یک سری سفارش سیلیکاژل داشتم بسته های چند گرمی و فله ای شما ارسال به شازند هم دارید و هزینه پست به عهد مشتری هست؟

    1. سلام و وقت بخیر
      امکان ارسال به سراسر کشور با هزینه مشتری فرآهم است. لطفا با واحد فروش تماس بگیرید.

  18. سلام روز بخیر بنده چند سالی هست که سیلیکاژل های مصرفی مون رو از شما تهیه میکنیم بسیار راضی هستم خیلی با کیفیت و عالی هستن

    ابراهیمی جلال
  19. سلام روزخوش میخواستم بدونم قیمت الان سیلیکاژل ساشه ای چقدر هست برای داخل جعبه ی کفش احتیاج دارم

  20. وقت بخیر سیلیکاژل های آبی رو میشه برای موادغذایی و بهداشتی استفاده کرد؟

    1. سلام و وقت بخیر
      برای مصارف بهداشتی از سیلیکاژل سفید استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *